štvrtok 1. decembra 2011

VYHOĎTE GAUČ

VYHOĎTE GAUČ

Pojednanie o Gaučománií

Keď som si prečítal úryvok od mojej známej Deni Sky, hneď v tú ranu som dostal múzu a musel som na to reagovať ,, GAUČOU   TEÓRIOÚ,,.  Najpr mi dovoľte  aby ste si prečítali príspevok  od Deni Sky, ktorej týmto ďakujem za jej skvelú myšlienku, ktorá rozvinie Gaučovú teóriu do predlohy na knihu . J : ).  Tak si to užite, tí ktorí si to prečítate- vaše návrhy a pripomienky sú vítaný, doplňte Gauč o čo chcete.

Tu je prvý spúšťač GAUČA : od Deni Sky :

Rodičia sa delia na dve časti: matku a otca. Matka sa ešte rozdeľuje na ženu v domácnosti a v zamestnaní. Doma sa potom ešte skladá z manželky, matky, kuchárky, upratovačky, práčky, nakupovačky, účtovníčky, vychovávateľky ..., ostatné si ne......pamätám, ale mama toho vie vymenovať viac, ako napr. slúžka, otrok a iné. Matka sa vyznačuje tým, že sa zázračne nachádza na viacerých miestach naraz, vie v jednej chvíli myslieť na sto vecí, pričom desať vecí robí súčasne. Vidím na vlastné oči, ako po návrate zo zamestnania dá variť vodu na sporák, zatiaľ čo zamiesi cesto na rezance. Pritom jej ide práčka, do ktorej chodí vymieňať bielizeň, mne vymýšľa vety oznamovacie, rozkazovacie, opytovacie a našu Olinku skúša z veľkej násobilky.

Že potom prebalí malého Karolka a zarobí mu na Sunar s krupicou, to ani nezbadám. Dve oči mi na to nestačia. Lebo keď potom zasadnem k večeri, už je namletý mak aj orechy na varené rezance a ja mám na kolenách teplákov zašité nové diery. Olinka má umyté vlasy a bielizeň je rozvešaná na balkóne. Darmo si mamu potajme obzerám. Mama má naozaj len dve ruky ... a predsa, keď príde domov z roboty, má v jednej veľkú tašku a malú kabelku, v druhej dve sieťovky s nákupom a v tretej ... nie, veď som už povedal, že má len dve ruky, ale nesie aj Karolka s fusakom.

Otec sa neskladá ani nerozdeľuje. Nachádza sa v zamestnaní a doma, ale doma ho nájdete málokedy. Okrem raňajkovania a večerania, keď sedí pri stole, vyskytuje sa obyčajne v kresle, alebo na gauči a býva zakrytý novinami. Zanecháva po sebe vždy tie isté stopy: roztvorené, prevrátené noviny a cigaretový popol, niekedy aj v popolníku. Na rozdiel od mamy, hoci má tiež dve ruky, prichádza domov s rukami prázdnymi. Či vie násobilku neviem, ale písať asi nevie, lebo žiacku knižku mi ešte ani raz nepodpísal. Ani to ešte nie je preskúmané, prečo patrí do skupiny rodičov, keď na rodičovské združenie vôbec nechodí.

Pán učiteľ povedal, aby sme sa pri písaní tejto úlohy zamysleli nad prácou svojich rodičov. V škole prideľujú žiaka, ktorý riadne nepracuje, čiže neučí sa, k dobrému a usilovnému žiakovi, aby sa pri ňom niečo naučil. A tak si myslím, že pri sobáši prideľujú mužov ženám, aby ich ženy niečomu dobrému naučili a mali na nich dobrý vplyv. Mojej mame sa to zatiaľ žiaľ nepodarilo.

Moja reakcia ( SMITE )

Ak by som dostal ja túto slohovú úlohu, napísal by som : Muž, žena, čas, deti, zamestnanie, povinnosti a úlohy, kto aké ma v rodine. ? Odpoveď je jednoduchá.  Dnešné moderné ponímanie rodiny, bude predstavovať prevrat- bude znamenať, že povinnosti a úlohy budú spravované takzvaným organizovaným chaosom.

Takzvaná staromódna predstava o rodine, kde manželka robí väčšinu prác doma a ešte popri zamestnaní je na mieste. Ale všetko závisí práve od manželky- a tiež do jeho manžela a hlavne od komunikácie medzi nimi ako si svoje povinnosti rozdelia. Vo vzťahu je nevyhnutým pravidlom efektívna, úprimná a v neposlednom rade aj romantická komunikácia. Položil som si otázku prečo sú ženy také pracovité a prečo ?- niektoré robia všetky činnosti- ako je pranie, žehlenie, učenie detí, a v neposlednom rade varenie-naozaj radi- niektoré idú za kariérou, a niektoré variť proste nevedia, potom sa muž stáva ženou v domácnosti.

Prečo to robia, keď vedia že je to na nich veľa ?  Keď som si položil túto otázku, prišiel som na tieto varianty odpovedí :  Prvá odpoveď ktorá ma napadla- je v tom, že byť rodičom je asi tá možno najefektívnejšia činnosť- ak to mám povedať ekonomicky- je to najlepší  biznis v živote mať vlastnú rodinu a starať sa o ňu, preto robíte všetko čo je len možné aby sa Vám Vaša investícia rozvíjala. Je to tak- je to najlepšie investovaný čas na svete. Samozrejme- že s najlepšou investíciou na svete sa spája aj najvyššie riziko. Čo je však na tom zaujímave- nemáte nad tým žiadnu možnosť kontroly, a to je priam úžasné.  !

No ale trochu som odbočil - vrátim sa späť ,

No to bola tá prvá myšlienka ktorá ma napadla- a od nej sa odvíja tá ďalšia. Ženy sa môžu vedome správať tak, že to buď robia  ( všetky tie činnosti )  s láskou a radosťou- a je to ich takzvané celoživotné trávenie času a majú takýto spôsob života rady. Pri takejto láskyplnej žene, ktorá to všetko robí s láskou, je potrebné aby mala pri sebe toho správneho chlapa. A aby o o tom spolu riadne a pravdivo komunikovali.

Ja by som takejto pracovitej žene navrhol nasledovné. Buď aby sa zamyslela nad tým- čo by robila keby mala taký týždeň alebo mesiac voľna ? Že čo by robila ?  Totižto väčšina efektívnych a pracovitých ľudí, nevydrží - robiť nič, ani deň, nie to týždeň, a ešte mesiac. Proste ľudia potrebujú niečo robiť, lebo žiť iba so svojimi myšlienkami a nič nerobiť je namáhavé.


Takže pre tieto úvahy som rozdelil ženy- medzi tie, ktoré dosiahli vrchol v tom, že majú rodinu a je pre nich zábavou starať sa o ňu, a všetky tie činnosti robia preto, lebo jednak musia, ale aj preto, lebo si možno neuvedomujú, že je to ich voľba trávenia času.  Proste sa tak rozhodli. Čo by ste robili, keby ste nerobili práve to že sa celý deň staráte o rodinu, že varíte, že prebaľujete deti, že sa milujete so svojim mužom ( to je ten lepší prípad ), že chodíte na dovolenky, že robíte prácu, ktorá Vás možno toľko nebaví, ale čo by ste predsa pre rodinu neobetovali ?  Správať sa môžete presne tak ako chcete a ako si vyberiete že sa chcete správať.


Teraz máte voľbu ako sa budete správať- každý ju máme. Je to na nás. Ak sa im to nepáči- že to všetko musia robiť, a ich muž sa im zdá že nerobí nič- je na nich či sa o tom budú rozprávať alebo nie. A v tom je to riziko- riziko je komunikácia.  Komunikácia je základ každého dobrého vzťahu. Povedzte svojim mužom aby Vám pomohli, a oni tak urobia. ( Poznámka od autora- treba si však nájsť- toho fakt dobrého partnera, ktorý komunikovať vie )

Ak im to poviete - pomôžu Vám ak im to nepoviete a budete im tolerovať ich ,, gaučové správanie, tak Vám potom odporúčam zobrať si takého Gaučového chlapa, ktorý má nadštandardný príjem. V takomto prípade  si môžte mnoho služieb na trhu kúpiť  ( akéhokoľvek charakteru  to treba podčiarknuť ).

Zvyky a návyky sú zlé- pretože väčšinou býva pravidlom, že vstup do manželstva ničí lásku, a to z toho dôvodu, že je to nová forma vzťahu, kde ste spolu stále- a začínate si budovať návyky- a tu je kameň úrazu. Gaučového chlapa vytvorili ženy. PRečo ? PRetože sami robia všetko a to už dlhodobo, a chlap, ktorí má rozum- prepáčte- opravujem sa- chlap ktorí rozum nemá, to využíva- je mu dobre - žena sa stará o neho, o jeho deti a on chodí do roboty a zarába.

Niektorým chlapom sa rozum po nejakom čase vrátil, a zistili, že niektoré ženy to niekedy nevydržia a pomimo si niekoho nájdu, a tak sa s chlapom rozvedú. Takýto chlap potom sám zistí, čo treba robiť- treba variť, treba prať, treba chodiť so psom von, a treba platiť aj výživne. Čo by mal takýto chlap urobiť aby si zachránil manželstvo ?  Ja by som odporučil v prvom rade aby vyhodil z bytu práve GAUČ, a potom aby všetky tie činnosti čo mu robí manželka, si robil sám, ( je na vzájomnej dohode, oboch manžeklou, či sa zdržia aj sexuálnej aktivity- no to by mohli robiť spoločne,  ale pôst by im výrazne pomohol aj v tejto oblasti ) .

Ale keď ako prvé chlap vyhodí gauč- dáva tým jasný signál svojej žene, že o ňu priam enormný záujem.  Rozumná žena toto konanie istotne pochopí, keď k tomu chlap pridá, to že bude robiť všetky činnosti aby si uvededomil čo robí jeho žena, a žena si uvedomí, že chlap to myslí vážne. No keď už vyhodil gauč, tak má záujem o svoju ženu a o to čo robí- nemyslíte.  Gauč je problém. Vyhodte gauč, a zmena je na dosah.

Si predstavte toľko gaučou pod panelákom- normálne by sa zrútil gaučový trh. Nikto už nebude chcieť gauč.  Študenti by si chodili po gauč pod panelák. Keď niekde uvidíte vyhodený gauč, tak viete, že tam buď žena prišla k rozumu, alebo chlap sa uvedomil, a vyhodil ho sám. J  Gaučománia bude hytom na riešenie vzťahových problémov.

. V dnešnom svete bude kvalitný vyrovnaný vzťah vzácnosťou. Vyrovnaný a na komunikácií založený vzťah je to čo by mal mať každý. Iba tak dokážeme náš najvzácnejší kapitál na svete využívať čo možno najefektívnejšie.  Preto je potrebné aby sa ženy a muži spolu rozprávali o tom čo sa im páči a čo sa im nepáči, a po prípade vyhodiť aj gauč ak bude treba.  Milovať- znamená komunikovať otvorene, pravdivo a hlavne bez strachu.

Touto úvahov som len chcel povedať- že chlapi vedia o tom, čo ženy robia veľa činností, a je mnoho párov , kde  majú svoje povinnosti podelené, varia spolu, upratujú spolu, vychovávajú svoje deti tiež spoločne, tiež sa spolu samozrejme milujú, bez toho to nejde.

Ak je niekde tento pomer nevyvážený, treba hľadať spôsoby ako to vyrovnať.  Zámerne som nehovoril o povinnostiach otca rodiny, a jeho pocitoch, ktoré istotne má . Čo keby ste sa svojich mužov opýtali ako sa cítia ? a prečo poniektorí nevaria, nežehlia, neperú, a radšej sa váľajú na gauči ?  PRečo ? JE to vaša otázka, tak ju využite. Odpovede Vás môžu milo prekvapiť.

S pozdravom romantik SMITE

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára