,, Reklama je jednoduchý spôsob ako si spoločnosti veľmi draho poškodzujú svoje meno " Smite
Tradičná reklama končí. No tento takzvaný ,, podmaz,, ešte stále funguje na takzvanú masu ľudí. Preto ju firmy budú uplatňovať. Pretože ak by to nerobili- neboli by v podvedomí ľudí. Musia to robiť- aby držali krok s konkurenciou.
Skôr by sa Však mali zamerať na svojich primárnych klientov. To isté platí pre Televízie- ktoré sa musia snažiť- vytvoriť priestor pre svoj veľmi kvalitný obsah - ktorý vysielajú- a budú sa musieť orientovať na svoju odlišnosť- to bude ich výnimočnosť- ktorou si získajú svojich- dlhodobých nasledovníkov- potom už nebudú musieť bojovať.
Podstatné čo je potrebné si v biznise a podnikaní uvedomiť je ten fakt- že jediným nepriateľom, proti ktorému firma alebo podnik bojuje- je ona sama. Ak sleduje každý krok svojej konkurencie- len aby mala presné informácie o tom aký veľký trhový podiel má- a či ma náhodou nepredbehla- bude nesprávna stratégia pre budúce obdobia.
Správna stratégia - bude zamerať sa na seba a na svojho dlhodobého klienta- táto stratégia- vyhrá na celej čiare. Čo je však dôležité zdôrazniť- je slovo- dlhodobý aspekt..
Ale aby som sa vrátil späť - k tomu ako efektívnejšie predávať svoj reklamný čas ? - Odpoveď je jednoduchá.
Je to v znižovaní svojho reklamného času- a predávať ho tak výrazne drahšie. Na to však treba odvahu a zodpovednosť- a schopnosť neplávať v zabehnutom systéme. Je potrebné začať riskovať- proste opustiť pohodlie - ktorým reklamný biznis- a nie len reklamný biznis, ale hociktorý iný.
Ten hráč na trhu, ktorý bude ochotný začať riskovať- vytvorí nové pravidlá hry- a tie buď sa ujmú alebo nie- a v tom je riziko. Otázka je či sa nové pravidlá ujmú- na to je však odpoveď iba v konaní- a teda riskovaní. Dnes - ako nikdy pred tým- platí zásadná poučka ktorú povedal Smite ( autor blogu ) - . ,, Najväčšie riziko dnes, je vôbec neriskovať " - Smite.
A to hlavne preto- že ak sa niektorý z hráčov odváži riskovať- môže tak stanoviť nové pravidlá hry- môže získať úplne iný trh , a Váš trh môže úplne zaniknúť. Potom pre ostatných hráčov- ostáva podstatné riziko- či sa novým pravidlám prispôsobia- alebo nie.
Ak nie- odchádzajú z hry. Z tohto pre podniky vyplýva podstatné riziko - a to hlavne- to že sa bude čakať na niekoho- kto príde zo zmenou, čiže na toho kto zariskuje. Ak mu to výjde- vytvorí trh- pre ostatných to znamená náklady na prispôsobenie sa - ale ajtak budú zbierať iba odrobinky, ktoré ostanú po tom prvom, ktorý mal odvahu stanoviť nové pravidlá hry.
Pozrite sa na STV 1, a STV 2- oni zo zákona nemôžu dávať reklamu počas programu. Je to ironické- ale práve tento zákon im priťahuje veľa divákov . Ich reklamný čas je podľa mňa relatívne drahší ako pre súkromné stanice . Na to však treba odvahu- zamerať sa naozaj na svoju klientelu, na svojich potencionálnych klientov- perspektívnych- nie na celý trh.
Keby STV nebola štátnou televíziou- a zachovala by - teda správala by sa podľa tohto zákona- ovládla by reklamný trh. Získavala by iba solídnych reklamných klientov- pretože by mala- a podľa mňa aj má- vybranú solventnú klientelu- takzvanú zlatú strednú vrstvu obyvateľstva. Určite ak by som zadával reklamu tak jedine do STV- práve pre to čo som napísal.
Nezabudnite .: ,, Najväčším rizikom dnes, je vôbec neriskovať " SMITE
Michal Vonderčík - Smite
Autor je národohospodár
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára