pondelok 28. novembra 2011

KOLO KOLO MlYNSKÉ !

Samsung si pýta ďalšie daňové výhody !  Lebo vraj sa zbalí a odíde !

Idem si aj zapýtať o daňové výhody a prázdniny !

Samsung si pýta ďalšiu daňovú podporu od štátu. Vraj ak ju nedostane ( už dostala ) tak sa zbalí a odíde ?!   Idem si aj ja vypýtať dáku tu podporu na začatie podnikania- že či ma podporia ? :)

Moja prvá otázka na túto tému by bola ?  Kde sú lacnejší ľudia ?  No sú to ľudia v Rumúnsku, na Ukrajine?- tá ale nie je v EÚ- tam by nešli.  Vychádza mi to na Rumunsko.  No ale tieto úvahy zanechám. Inak sa opýtam . Ak by mi niekto v tejto chvíli ponúkol o 100 možno aj o 200 percent vyšší príjem a všetko by mi zabezpečil, stravu, aj ubytovanie.

Potom ako dlho by som zvažoval túto ponuku zobrať a odísť zo súčasného zamestnania ?  Istotne by som si preveril túto ponuku, či je vôbec reálna, a zvážil všetky riziká. AK by mi však ten príjem zaplatil hneď na účet- za celý rok. Tak potom by mi to tento môj nový ,, nápadník  " veľmi uľahčil moje rozhodovanie.

 Ak Samsung začne vyjednávať napríklad s Rumunskom, alebo s hociktorou horšie postavenou krajinou- kde je aj o polovicu lacnejšia pracovná sila- s pokľudom- tu nechá budovy, ktoré postavili za daňové výhody, a nechajú nech im iná krajina postaví nové.

A to veľmi radi - ako  hovorím s pokľudom sa zoberú a odídu- zoberú si svojich kľúčových ľudí- ktorý im to zabehnú inde, a na manuálnu prácu - si nájmu ešte menej platených ľudí. Globálna konkurencia- to je pojem- ktoré si krajiny východného bloku začínajú uvedomovať- a ako hovorím- každá krajina bude bojovať o prílev zahraničného kapitálu- aby ľudia mali kde pracovať .

Kapitál- hrá rozhodujúcu ( úlohu )  -lepšie povedané- nadnárodné korporácie, ktoré majú schopnosť svoju vyrobenú produkciu predávať- a tým teda aj zamestnávať ľudí- sú pokladom pre každú krajinu. Krajina nebude podporovať riskantné projekty- teda domácich možných podnikateľov- lebo nie je isté či svojou produkciou dokážu konkurovať veľkým rybám.

A hlavne domáci začínajúci podnikateľia- ( malé ryby )  nezamestnajú hneď relatívne veľké množstvo obyvateľstva. Je to riziko. No ak príde veľká ryba- tam je malé riziko ,že by do roka skrachovala- teda veľké ryby predstavujú malé riziko straty- kvázi investície- teda ak nazveme daňové výhody investíciou- od štátu- že táto investícia sa aj ujme v podobe dlhodobej zamestnanosti.  Bohužiaľ musíme si prácu doslova kupovať.

Veľké ryby urobia všetko preto aby tie malé pohltili. A kolobeh sa točí. Ak máte odvahu môžete ten kolobeh narušiť- na to musíte mať odvahu- silu a v neposlednom rade musíte mať dostatočný  Kapitál a vybudované kvalitné vzťahy. Máte ho ? Ja by som sa opýtal- má náš štát kapitál- na to aby dokázal otočiť tento kolobeh.

Odpoveď je jasná- nemá- preto sa ho snaží udržať u nás za každú cenu- aby ho ľudia- pracovníci, robotníci, manažéri - dokázali časom nadobudnúť- nehovorím len o peniazoch - ale o skúsenostiach, ktoré pri práci nadobudnú- a o  vzťahy , o kompetentnosť- o prax, ktorú získajú- to je viac ako peniaze. O to ide- ide o to získať čas - na to aby sme sa naučili podnikať .

Čas potom bude hrať pre nás. Ľudský kapitál- a kapitál sám o sebe- je dôležitým prvkom pre každú krajinu na to aby sa pozitívne ekonomicky rozvíjala .

Michal Vonderčík -Smite
autor je národohospodár,

článok je pod autorským právom

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára